dilluns, 30 d’octubre del 2017

L'ESCOLA ES FA UNA SELFIE

L’ESCOLA ES FA UNA SELFIE *                                                                            
L’escola es fa una selfie és un projecte que pretén apropar-se a la manera com l’art cinematogràfic ha reflectit el món educatiu a les pantalles, però no des d’un punt de vista merament descriptiu o enciclopèdic, sinó que ho fa amb una vocació activa, amb la intenció que siguin els nois i noies els qui coneguin i debatin els principals reptes de l’educació.
El projecte, d’una banda, parteix també de la voluntat de col•laborar en fer possible l’educació mediàtica, l’educació en comunicació audiovisual a les escoles de Catalunya per dotar els nens i nenes de la capacitat de saber llegir les imatges audiovisuals, de saber escriure, és a dir de saber expressar-se amb imatges audiovisuals de manera solvent, i sobretot que adquireixin la capacitat d’analitzar críticament els missatges de l’univers mediàtic i audiovisual que els envolta. I també el treball sorgeix de la feina que des de fa molts anys desenvolupa el projecte Cinescola www.cinescola.info


En l’actual situació de replantejament dels esquemes educatius, en la dinàmica de cercar nous camins per la innovació que estem vivint en aquests moments, creiem que no hem d’oblidar, justament, els alumnes.
Aquest és el repte que ens proposem: No els hem d’oblidar i els hem de donar la paraula perquè repensin i analitzin l’escola, els seus problemes, les seves deficiències; perquè expliquin com veuen el seu procés d’aprenentatge, perquè parlin de les seves relacions amb els professors i professores, i amb els seus iguals. Perquè debatin i dialoguin sobre allò que li cal a l’escola i que no han trobat, sobre les seves carències, sobre els seus errors i debilitats, però també sobre els seus encerts i els seus èxits.
I el fil conductor, l’element socràtic que pot fer possible aquesta reflexió profunda i potent, entenem que no pot ser un altre que el cinema, la imatge audiovisual, aquest fabulós i eficaç artefacte per al coneixement,  per a la introspecció i per a la reflexió.
El treball consta d’una introducció on es passa revista a bona part dels films que reflecteixen el món educatiu; d’una capítol dedicat a aspectes metodològics i de vint-i-una propostes didàctiques per al debat i reflexió presentades en set grans blocs que, entenem, abracen les grans tendències de com el món educatiu ha estat tractat per la pantalla.

*https://www.uoc.edu/portal/ca/news/entrevistes/2017/026-ramon-breu.html
                                                                                                                              Ramon Breu
   Escola SOLC 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada