L’Assemblea General de Nacions Unides va aprovar el setembre de 2015 l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible amb l’objectiu principal d’abordar els grans reptes globals: erradicar la pobresa, lluitar contra la desigualtat i la injustícia i frenar el canvi climàtic.
Per aquest motiu, va elaborar 17 objectius de desenvolupament sostenible amb el propòsit de concretar i emprendre accions concretes amb el compromís de tots els sectors de la societat.
És evident que l’escola no en pot quedar al marge i la seva implicació en aquest projecte global de sostenibilitat és un fet que es pot constatar en els plans estratègics de molts centres educatius.
Per això, la Fundació Tr@ms, com a entitat que agrupa 26 escoles sensibles en processos de transformació i millora de resultats, ha apostat per aquests reptes. Ho podem verificar en els seus projectes intercentres, en les accions dels departaments col·laboratius i en els workshops. En són un exemple Mr Ethics, Smart City col·laborativa del departament de robòtica i ciències, el workshop d’atenció a la diversitat i les accions internacionals, relacionats amb els ODS: 16, 4, 11 i 17.
Aquest compromís, però, va més enllà dels projectes col·laboratius entre les escoles associades a la Fundació. Per això, l’equip d’innovació ha elaborat un mapa dels ODS que recull les accions que es porten a terme a cada centre com la participació en moltes de les campanyes de sensibilització, la creació de projectes o la instauració d’ accions vinculades a la creació d’hàbits de vida sostenible. Aquest mapa ens permetrà establir complicitats entre diferents centres i elaborar més projectes compartits de futur.