dilluns, 29 de desembre del 2014

Del navegador a l'app- La Vanguardia 28 des 2014

   Article interessant on es deixa ben clar com les aplicacions faciliten l'accés als continguts i als serveis mòbils com cap altre mecanisme. Hi trobareu dos articles: Funcions sense aplicacions de Josep Lluís Micó i "Diari d'apps" d'E. Bernadó que copiem en aquest post per tal que comproveu fins a quin punt us hi sentiu identificats: ;)

Diari d’apps

A les 7.05 h del matí, AlarmDroid em desperta per segona vegada. Surto a córrer amb Strava Running, que m’anima a millorar la meva marca. Torno a casa i, mentre esmorzo, rebo una Alarma de Pluja en deu minuts. Una mica escèptica, em dirigeixo a la parada de l’autobús paraigua en mà. AMB Temps Bus m’indica que el vehicle trigarà cinc minuts, així que em relaxo escoltant música amb Spotify. Arriba el bus i la pluja, tots dos en el temps previst. En el trajecte, reviso el Calendari i llegeixo el correu electrònic. Momentàniament, presto atenció a la senyora asseguda davant meu, que juga al Candy Crush. Em connecto a Facebook. La meva amiga Ana ha canviat la seva foto de perfil. M’agrada! 

   Ja al despatx, de nou el Calendari em notifica l’inici d’una reunió d’aquí a 15 minuts. Poc després, el meu cap m’envia un missatge via WhatsApp informant-me que arribarà tard i aprofito el temps extra per gestionar les tasques del meu projecte de la feina a Trello. A la reunió, decidim no fer servir mòbils, encara que aquests insisteixen a comunicar-se en un variat ventall de sons i vibracions. Quan finalitza el matí, tornada a casa i busco a Què Cuino Avui? alguna idea fàcil. Durant el dinar, elaboro la llista de la compraa Buy Me a Pie! i després vaig al supermercat.

    A la tarda, em reuneixo amb el grup de la classe d’anglès, després d’acordar l’horari amb Doodle. De camí al bar, Google Maps m’orienta per arribar a la meva destinació. Una vegada allà, Shazam identifica les cançons que sonen. I en Joan ens sorprèn amb English Stories, una app per millorar la comprensió oral de l’idioma. Quan ens acomiadem, fem una foto de grup i la pengem a Instagram.

   És tard. Aviso un Easy Taxi que em recull de seguida. Ja a casa, el meu mòbil dóna senyals d’esgotament, la qual cosa desperta la meva consciència sobre el seu ús i les seves múltiples aplicacions. M’aturo a pensar en la facilitat de comunicar-me, de gestionar la meva feina i la meva vida personal, de divertir-me i aprendre, entre altres utilitats. I és que les apps exerceixen d’assistent personal digital. S’han integrat a la meva vida sense adonar-me’n i ja no concebo prescindir-ne. No per això em considero una friqui. 

    Segons un estudi de TheAppDate, a Espanya hi ha 23 milions d’usuaris actius d’apps i se’n descarreguen 3,8 milions al dia. 
   Finalment, el meu mòbil està fora de perill recarregant la bateria. Al llit, accedeixo a Twitter i escric: Com seria un dia sense #apps?

E. BERNADÓ, coordinadora del grau en Videojocs (Tecnocampus)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada